Lucrezi de acasă? Iată cum să-ți organizezi timpul inteligent ca să obții rezultate de succes
2022-10-03 17:33
Managementul timpului este una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm în viața profesională. Chiar și la un loc de muncă tradițional poate fi greu să ne organizăm programul și timpul, ceea ce înseamnă că acasă, acolo unde nu mai avem structura obișnuită care să ne fie ghid, problema devine cu atât mai greu de gestionat.
Lucratul de acasă a crescut vertiginos în urma pandemiei COVID-19, iar asta face ca că angajații care au posibilitatea să lucreze remote să fie în stadiul în care învață să își optimizeze programul de lucru să poată fi cât mai eficienți.
Organizarea timpului este esențială pentru a obține rezultate importante
Atunci când lucrezi de acasă, factorii care te pot distrage sunt categoric mai mulți și devin mai ușor și mai rapid dușmanii timpului tău. În plus, se întâmplă adesea să nu existe aceeași presiune de a face lucrurile, ceea ce ce complică și mai tare situația.
Gestionarea timpului este o abilitate importantă în general, dar cu atât mai mult în lucrul la distanță. Concentrarea pe organizarea timpului este esențială, așadar, și aduce următoarele beneficii:
Creează limite – atunci când ai un program de lucru bine stabilit este mai ușor să nu ratezi sarcini sau responsabilități importante;
Crește productivitatea – timpul bine organizat crește concentrarea și, prin urmare, productivitatea;
Crește responsabilitatea – organizarea timpului ajută să devii mai responsabil când lucrezi de acasă prin îndeplinirea tuturor task-urilor;
Îmbunătățește calitatea muncii – organizarea eficientă a timpului înseamnă, de cele mai multe ori, suficient timp alocat fiecărui task.
Metode de organizare eficientă a muncii de acasă
Cu cât petreci mai mult timp lucrând de acasă, cu atât este mai important să descoperi ce strategii și metode de gestionare a timpului poți aplica. Iată câteva care te pot ajuta să-ți organizezi timpul într-un mod inteligent pentru a obține rezultate de succes:
Definește cu precizie orele de muncă
Fiecare are propriul stil de a munci și funcționează mai eficient într-o anumită parte a zilei. Atunci când lucrezi de acasă ai mai multă libertate în a-ți organiza sarcinile, însă rămâne la fel de important să ai un program bine stabilit. Precizia orelor de muncă înseamnă limite, iar asta ajută să nu ratezi din task-urile pe care trebuie să le îndeplinești.
Stabilește reguli de bază cu oamenii din spațiul tău (limitează vizitele)
Una dintre cele mai mari provocări ale lucratului de acasă este că deseori există mai multe distrageri în jurul tău. La birou, chiar dacă poți fi înconjurat de mai multe persoane decât acasă, fiecare are task-uri de îndeplinit și chiar dacă ești distras pentru scurt timp de un membru al echipei, conversația are adesea ceva de-a face cu munca. Când ești acasă, vor exista membri ai familiei care te pot întrerupe, zgomote de la animalele de companie și chiar televizoare pe fundal. Cel mai bun lucru pe care îl poți face este să reduci distracția ori de câte ori este posibil. Oprește electronicele care nu sunt necesare sau care ți-ar putea fura atenția, evită gadgeturile alea cool pe care le ai mereu la îndemână și ai grijă să le comunici celorlalți că muncești și ai nevoie să fii lăsat să o faci.
Amenajează un spațiu propriu de lucru utilat cu tool-uri de organizare
Poate că unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru a profita la maximum de mediul tău de lucru de acasă este să-l organizezi corect. Dacă ai posibilitatea, ar fi indicat să rezervi un spațiu din casă dedicat exclusiv pentru muncă și să nu faci asta în aceeași cameră în care dormi tocmai pentru a rămâne productiv și conectat.
Ia pauze și bucură-te câteva momente de ceva ce îți face plăcere
Este important să adaugi pauzele în rutina ta de lucru, astfel încât să-ți poți împrospăta mintea. Aminește-ți că atunci când mergi fizic la birou ai parte de astfel de momente în care te bucuri de o cafea sau ieși la o pauză de țigară un un coleg. Poți avea în continuare astfel de momente acasă, iar dacă ești fumător și să iei pauză de țigară în casă nu este o variantă, ia în calcul să treci pe o țigară electronică. Pe lângă faptul că este cu 95% mai puțin nocivă, mirosul neplăcut nu mai reprezintă o problemă.
Menține spațiul curat, dar evită alte treburi casnice
Cu cât spațiul de lucru este mai bine organizat, aranjat și curat, cu atât îți va fi mai ușor să te focusezi și să te concentrezi pe activitatea desfășurată. De asemenea, este foarte important să nu te ocupi de sarcini personale sau treburi casnice în timpul orelor de lucru. De multe ori se întâmplă ca persoanele care lucrează de acasă să cadă pradă activităților casnice sau nevoilor celorlalți membri ai familiei care pot profita de faptul că ești acasă. Va trebui să înveți să spui «nu» și să te asiguri că programul tău de muncă îți este respectat.
Lucrul de acasă este o experiență foarte bună pentru mulți angajați. Este oportunitatea de scăpa de frustrările din trafic parcurgând drumul până la birou și câștigarea unui timp prețios în care te poți bucura de activitățile tale preferate. Cu toate acestea, ai grijă să înveți cum să îți gestionezi timpul și spatiul într-un mod cât mai eficient.
lucrat de acasa | managementul timpului | organizarea timpului | tigara electronica | work from home